Skuteczna forma reklamy i promocji w internecie

Jaka forma reklamy jest najskuteczniejsza w procesie internetowej sprzedaży? To kwestia, które spędza sens z powiek niejednemu przedsiębiorcy. Przyjrzyjmy więc się jej bliżej.

SOCIAL MEDIA

Facebook – jeśli chcesz, by Twoją firmę poznała jak największa liczba odbiorców, musisz posiadać profil na Facebooku. Ale czy na pewno?

Przeciętny użytkownik tego portalu raczej nie jest nastawiony za zakupy. Poza tym, jeśli asortyment sklepu nie jest atrakcyjny dla użytkowników portalu, np. grupa docelowa się na nim nie znajduje, Facebook w niczym Ci nie pomoże.

Nie można jednak zaprzeczyć, iż portale społecznościowe świetnie się sprawdzą w przypadku działań PR-owych. Są także przydatne w zbieraniu bazy adresowej.

Z całą pewnością najlepsze dla celów sprzedażowych są reklamy w internecie typu SEO, PPC i email marketing.

* SEO

Najprościej rzecz ujmując to optymalizacja internetowej strony w taki sposób, by wyszukiwarka wyławiała w pierwszej kolejności waszą stronę i umieszczała ją jak najwyżej podczas wyboru kluczowych fraz. Nie jest to łatwa sprawa, jednak z całą pewnością się opłaca, gdyż im wyżej wasza strona pojawi się po wyszukaniu konkretnych fraz, tym więcej użytkowników ją odwiedzi.

* PPC

PPC to inaczej płatne linki, czyli reklama w internecie, za którą płacicie w przypadku, gdy zostanie ona „kliknięta”. Gwarantuje ekspresowe efekty. Płacicie tylko wtedy, gdy ktoś kliknie w reklamę, a nie za cały czas, w ciągu którego jest wyświetlana.

* Email marketing

Należy on do najbardziej kompleksowej i bezpośredniej metody komunikowania się z klientem. Jego strategia jest długofalowa, dzięki czemu pozwala na wytworzenie się relacji, często nawet emocjonalnej, z klientami.

W JAKI SPOSÓB ODNIEŚĆ W INTERNECIE SUKCES?

Metodą prób i błędów. Internet otwiera przed wami tak duże możliwości reklamy. Należy więc czerpać z nich garściami, testować, łączyć różne metody i obserwować rezultaty. Warto połączyć wspomniane wyżej metody reklamy, by zoptymalizować efekty (np. w procesie promowania sklepu internetowego).