„Istnienie” na Facebooku staje się powoli na tyle znaczące, że swoje strony chcą posiadać nie tylko osoby prywatne, ale także różne firmy i instytucje, a nawet pojęcia fikcyjne i rzeczy. Nie jest to niczym dziwnym, ponieważ konstrukcja tego typu portali sprzyja łatwej interakcji i wymianie przeróżnych treści, a dzięki temu każda reklama może znacznie szybciej dotrzeć do setek, tysięcy czy nawet milionów ludzi. Facebook jest narzędziem dostępnym dla każdej osoby i do tego bezpłatnie, nie sposób więc pominąć jego siłę w kwestii promocji własnego sklepu internetowego.
Początki są łatwe, a dalej jest tylko lepiej
Żeby móc wykorzystać potęgę Facebooka do reklamy sklepu, należy stworzyć dla niego odpowiednią stronę, czyli tzw. Fanpage. Stronę taką tworzymy za darmo, niezbędne jednak będzie posiadanie własnego konta (może być założone na nasze nazwisko lub być kontem fikcyjnym). Głównym zadaniem fanpage’u będzie oczywiście promocja i reklama. Stronę trzeba zbudować estetycznie i czytelnie, do czego można użyć kreatora lub wykonać wszystko własnoręcznie, a następnie dbać o to, by cała zawartość była jak najbardziej zachęcająca i aktualna.
System „lajków” czyli każdy lajk na wagę złota
Skoro mamy już fanpage, muszą pojawić się również fani. Do grupy takowych może dołączyć się każdy poprzez polubienie strony sklepu internetowego. Ponieważ idea Facebooka oparta jest w dużej mierze na klikaniu w „lubię to”, należy do tego zachęcać np.. znajomych oraz dalszych znajomych, dzięki czemu reklama sklepu znajdzie się w coraz większej ilości miejsc. Każdą polubioną stronę można udostępniać na tzw. tablicach, co również przekłada się na dalszą promocję. Na ilość polubień wpływać można bezpośrednio, aktywnie reklamując swój fanpage w różnych, przeznaczonych do tego miejscach, jak też pośrednio – poprzez ciekawe treści, estetyczną grafikę, tworzenie dobrego wizerunku w branży (merytoryczne posty, pomoc innym, wiedza na dany temat).
Umieszczenie na Facebooku strony sklepu internetowego jest jednym z najszybszych i najłatwiej dostępnych sposobów na jego wypromowanie i umieszczenie wyżej w wynikach wyszukiwania.