Newsletter to wiadomość mailowa wysyłana do odbiorców w celach marketingowych. Narzędzie to jest dziś przez wiele osób uważane za archaiczne, a przez to nieskuteczne. Wysyłanie newsletterów pozwala jednak wykorzystać skrzynkę mailową w dużo bardziej rozbudowany sposób niż prowadzenie zwykłej korespondencji. Jak stosować tę formę reklamy w firmie, aby zwiększyła zainteresowanie odbiorców?
Informacje o działaniach firmy
Newsletter pozwala na stałe przekazywanie klientom informacji o tym, jakie nowe działania podejmuje firma. Nie muszą być to wyłącznie wiadomości o nowych produktach, lecz mogą dotyczyć zbliżających się wyprzedaży, specjalnych ofert lub planów wprowadzenia do sprzedaży nowej kategorii produktów. Dzięki temu firma może być w stałym kontakcie z klientami i w ten sposób tworzyć pozytywne relacje handlowe.
Zachęcenie do zakupu produktów
Wiadomości przekazywane przez newsletter mają na celu zachęcenie odbiorcy do podjęcia interakcji z firmą. Zwykle polega to na odwiedzeniu konkretnego miejsca na stronie internetowej i podjęciu decyzji zakupowej. Wiadomość mailowa może mieć przede wszystkim charakter informacyjny, dzięki czemu odbiorcy będą traktować firmę jak eksperta w danej branży. Pozwala to na budowanie wizerunku przedsiębiorstwa.
Lepsza komunikacja z odbiorcami
Za pomocą newslettera możliwe jest usprawnienie komunikacji z odbiorcami. Można go kierować do dużej grupy odbiorców, co pozwala na szybkie zwiększenie zasięgu działań marketingowych. Newsletter można także personalizować i wysyłać do różnych grup klientów. Nowoczesne narzędzia pozwalają także na zbieranie danych na temat zainteresowania odbiorców newsletterem i ilością wejść na stronę internetową. Dzięki temu można przekonać się, jak tego rodzaju komunikacja przekłada się na zwiększenie współczynnika konwersji.
Regularna reklama działalności
Aby wysyłanie newsletterów przyniosło oczekiwane rezultaty, należy przygotować go w odpowiedni sposób. Nie ma jednej uniwersalnej reguły, bo wiele zależy od rozmiaru firmy i branży, w której prowadzona jest działalność. Z pewnością jednak wiadomości muszą być kierowane regularnie do osób, które wyraziły na to zgodę, na przykład, wypełniając formularz na stronie internetowej. Należy zapewnić im stały biuletyn informacyjny, który będzie miał interesującą formę i przekazywał istotne informacje z punktu widzenia klienta. Można to robić raz w tygodniu, aby reklama nie została uznana za zbyt nachalną.
Wyróżnienie na tle konkurencji
Newsletter powinien mieć ciekawy tytuł, który wyróżni wiadomość na liście maili pochodzących od różnych nadawców. Treść powinna mieć krótką formę i ciekawy układ graficzny. Warto stosować jednolitą czcionkę i kolorystykę wiadomości, dzięki czemu klient po pewnym czasie od razu rozpozna firmę, nawet bez potrzeby zapoznawania się z zawartością maila. Wiadomość powinna dać możliwość odniesienia realnej korzyści, dzięki czemu będzie bardziej chętnie odbierał kolejne informacje marketingowe.
Zwiększenie przychodów ze sprzedaży
To tylko niektóre zasady, którymi warto kierować się podczas tworzenia newsletterów. Można je stosować w niemal każdej branży, w małych i dużych firmach, o zasięgu lokalnym i międzynarodowym. Poprawnie wykorzystany newsletter zwiększy rozpoznawalność marki i spowoduje zainteresowanie ofertą firmy przez grupę nowych klientów. Jest to doskonały sposób na stałe budowanie wizerunku przedsiębiorstwa i zwiększenie przychodów ze sprzedaży online.