Wbrew pozorom założenie sklepu internetowego nie jest tak proste, jak mogłoby się pozornie wydawać, ponieważ nie wystarczy umieścić strony na serwerze. Ale po kolei.
1. Po pierwsze – pomysł.
To podstawa. Dobry pomysł to połowa sukcesu. Musimy wiedzieć, co chcemy sprzedawać, w jakich klientów chcemy celować, skąd weźmiemy towar, no i w jakim miejscu będziemy go przechowywać.
Ważną kwestią jest również sprawdzenie naszej konkurencji, przeanalizowanie naszych możliwości. Dobrze też przeprowadzić ankietę wśród grupy z naszego targetu.
Następnie zaś spróbujmy nasz pomysł wprowadzić w życie. Tu zaczną się schody.
2. Czas na strategię…
a więc realistyczne opracowanie czynników, które będą miały wpływ na istnienie firmy, czyli te dotyczące produktu, grupy docelowej, logistyki, obsługi, mocnych i słabszych stron, dofinansowania, reklamy, kosztów, przychodu. Wpiszmy na listę wszystko, co przyjdzie nam do głowy.
3. Rozpoznawalność, czyli nazwa i domena.
Teraz czas na stworzenie marki. A jaka powinna być najlepsza nazwa?
* krótka,
* zapadająca w pamięć,
* łatwa do napisania, zanotowania,
* odpowiednia dla typu biznesu, który chcecie prowadzić.
4. Wisienka na torcie – formalności.
Jak zawsze w przypadku zakładania działalności gospodarczej, zacząć należy od:
* zarejestrowania firmy w Urzędzie Miasta,
* wygenerowaniu REGON-u w Urzędzie Statystycznym,
* otworzyć firmowe konto w banku,
* zarejestrować NIP,
* wybrać odpowiednią formę opodatkowania,
* zamówić firmową pieczątkę,
* zgłosić gotowość do obowiązkowych ubezpieczeń w ZUS-ie,
* wreszcie zgłosić swoją działalność do Państwowej Inspekcji Pracy.
5. Na koniec wybierz oprogramowanie dla swojego sklepu.
Początkujący przedsiębiorca wprowadzający dopiero swój biznes na rynek wybrać powinien na wstępie płatne oprogramowanie dobrej jakości – to dla niego optymalne rozwiązanie. Z czasem będzie mógł pozwolić sobie na zamówienie oprogramowania, które będzie stworzone specjalnie na potrzeby jego sklepu, jednak to już dużo droższa opcja.
Teraz jesteście gotowi do rozpoczęcia działalności. Początki bywają trudne, jednak warto poświęcić im swój czas i energię, by z czasem zacząć czerpać z nich profity.