Spersonalizowane treści, czyli jak trafić w sedno

Spersonalizowane treści stanowią silnik napędzający sprzedaż i zyski. Dzięki nim ich wzrost może być nawet na poziomie 20-30%, a więc możesz na podstawie swoich dotychczasowych statystyk przewidzieć przyszłość swojego biznesu. Zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym to efekt zwiększenia zaufania do sprzedawcy. Należyc swoje działania skoncentrować nie tylko na korzyściach materialnych, ale przede wszystkim na budowaniu pozytywnych relacji z klientami.

Personalizacja to nie tylko imię

Imię w wiadomości do klienta nie oznacza, że została ona spersonalizowana, jest to jedynie przysłowiowa wisienka na torcie wszystkich działań związanych z automatyzacją marketingu i zindywidualizowaniem treści. Cały proces opiera się na kreacji komunikatów odpowiadających konkretnym potrzebom użytkownika. Ważną rolę odgrywa więc dobry CRM dla e-commerce, który pozwala gromadzić dane klientów i użytkowników, szufladkować je i segregować, a następnie wykorzystywać w ten spsoób, aby skutecznie zareagować w momencie np. porzucenia przez klienta koszyka, jego zainteresowania konkretnym produktem czy też podczas finalizacji zakupu.

Nieocenioną pomoc w tym zakresie zapewnia system customer intelligence. Jest on przeznaczony do zarządzania relacjami oraz kontaktami z klientem. Możesz dzięki niemu proponować klientom produkty, które są zgodne z jego zainteresowaniami, co system oceni na podstawie już wcześniej przeglądanych.

Spersonalizowana oferta – jak ją tworzyć, by przynosiła korzyści?

Potrzebna Ci będzie dobra platforma e-commerce, system CRM, który pozwoli Ci zautomatyzować sprzedaż i działania marketingowe oraz będzie gromadził dane dotyczące Twoich klientów i użytkowników, jak jego to w przypadku Edrone, systemu, który powstał z uwzględnieniem potrzeb tylko e-commerce. Spersonalizowane rekomendacje, e-maile i wiadomości będą zgodne z zachowaniem klienta. Będą miały one treść będącą poleceniem konkretnego produktu, rabatem lub zniżką do sklepu, motywacją do powrotu do sklepu lub przypomnieniem o porzuconym koszyku.

Spersonalizowane treści trafiają w sedno! Strategia marketingowa jest przemyślana, co zwiększa jej skuteczność. Nie podejmujemy ryzykownych kroków, które mogą oznaczać, że klient otrzyma od nas rekomendacje produktu niezgodnego ze swoimi zainteresowaniami. Wyobraź sobie sytuacje, podczas której polecasz 25-letniej kobiecie zainteresowanej sukienką wieczorową męskie sportowe skarpetki. Tego unikamy dzięki automatyzacji marketingu z wykorzystaniem customer intelligence.