Znalezienie właściwej agencji SEO można porównać do znalezienia odpowiedniego partnera życiowego – jest trudne, ale nie niemożliwe! Oto porady dotyczące tego, czym kierować się przy wyborze agencji do pozycjonowania, a tym samym – zapewnienia sobie jak najlepszych efektów.

Zrób swój research

Od tego zacząć jest najprościej. Popytaj wśród znajomych – może będą w stanie polecić Ci (albo odradzić) firmę, z której usług sami korzystali? Ponadto dobrym pomysłem jest też zapoznanie się z opiniami w Internecie. Przejrzyj fora i blogi oraz wpisz w wyszukiwarkę odpowiednie hasło, np. „profesjonalne pozycjonowanie w Gliwicach”. Skontaktuj się z agencjami z pierwszej strony wyników wyszukiwania – skoro sami siebie potrafią wypozycjonować, istnieje duże prawdopodobieństwo, że będą też w stanie wnieść na szczyty Google także Twoją stronę.

Nie kieruj się niską ceną i obietnicami

W tej branży można bardzo łatwo nabrać się na amatorów albo – co gorsza – oszustów, których jedynym celem jest wyciągnięcie od Ciebie jak największej ilości pieniędzy. Przestrogą powinny być dla Ciebie zastanawiająco niskie ceny przy jednoczesnej obietnicy szybkiego pojawienia się pierwszych efektów. Dobre pozycjonowanie stron na Śląsku, jak i w innych częściach Polski kosztuje i jest długofalowe, ale rezultaty – wyśmienite. Dlatego nie warto na nim oszczędzać, bo tak naprawdę okaże się, że wyrzuciłeś pieniądze w błoto.

Wybierz się na spotkanie

Nic – żaden mail ani telefon – tak naprawdę nie równa się spotkaniu twarzą w twarz. Firmę tworzą ludzie, dlatego najlepiej jest umówić się z przedstawicielem danej agencji, by poznać szczegóły jej działania. Kontakt na żywo z człowiekiem jest też w stanie wiele o nim powiedzieć. Rozmawiając przez komórkę albo Internet nie jesteś w stanie odczytywać sygnałów z jego mowy ciała ani wyrobić właściwej opinii, jaką daje zarówno pierwsze wrażenie oraz długa rozmowa.

Zwróć uwagę na warunki w umowie

Jeśli masz już jakąś agencję na oku i się nad nią zastanawiasz, poproś o przygotowanie wstępnej umowy. Zwróć uwagę na to, czy długość jej trwania jest dostosowana do Twoich oczekiwań i czy można ją wypowiedzieć w rozsądnym terminie. Umowa współpracy powinna zabezpieczać obie strony kontraktu, a nie tylko agencję SEO. ZwPrzyjrzyj się więc karom umownym oraz temu, w przypadku jakich sytuacji mają zastosowanie.