Dla niektórych drukowane materiały promocyjne w dobie powszechnego dostępu do internetu to przeżytek. Marketing internetowy ma wiele zalet, w niektórych przypadkach nie jesteśmy jednak w stanie obejść się bez drukowanych materiałów. W szczególny sposób dotyczy to broszur.
Dlaczego broszury reklamowe są wciąż funkcjonalne?
Dobrze zaprojektowana broszura jest nie tylko nośnikiem istotnych treści marketingowych, jest również materiałem kolekcjonerskim. Broszury reklamowe pomagają przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. W przeciwieństwie do reklamy zamieszczonej w internecie broszury nie muszą konkurować z wieloma różnymi przekazami. Jeśli w odpowiedni sposób i w odpowiednim momencie trafią do odbiorcy, to stają się jedynym źródłem informacji, któremu można poświęcić całą uwagę. Co więcej, jak wszystkie materiały drukowane wzbudzają większe zaufanie. Wciąż wielu osobom papier kojarzy się ze szczerością, czymś porządnym, wartym uwagi, a internet z fałszywymi informacjami, których twórcą może być każdy.
Jaki wzór i wymiar broszury?
Broszury reklamowe mogą przybierać różnorodne kształty. Najbardziej tradycyjna jest broszura potrójna. Może ona spokojnie pomieścić do pięciu sekcji zwięzłych informacji na dany temat. Mogą one mieć również wiele stron i być w różnych rozmiarach. Wybór odpowiedniego rozmiaru i formatu będzie zależny od strategii marketingowych oraz potrzeb biznesowych firmy. Warto pamiętać, że nie mogą one być przeładowane informacjami. Warto je zaprojektować w taki sposób, by oprócz tekstu znalazło się w nich miejsce na odpowiednią grafikę, zdjęcie, ilustrację. Broszura powinna być przejrzysta, czytelna i atrakcyjna.
Każdy detal ma znaczenie
W przypadku projektowania broszur reklamowych warto zwrócić uwagę na efekty wykończeniowe oraz teksturę papieru. To również ma wpływ na to, jak broszura będzie odebrana. Warto ją odpowiednio zabezpieczyć, np. poprzez laminowanie. To pozwoli uniknąć niepotrzebnych zniszczeń mechanicznych i zabrudzeń oraz wydłuży jej żywotność. Często broszury reklamowe są elementem towarzyszącym wszelkim wydarzeniom odbywającym się na wolnym powietrzu. Warto pamiętać, że są one wtedy narażone na opady deszczu albo śniegu i je przed tym odpowiednio zabezpieczyć. Zdarza się tak, że kolejne osoby przeglądają broszurę, a potem odkładają ją na miejsce, bo nie są zainteresowane. Broszura reklamowa musi być wykonana w taki sposób, żeby poszczególne osoby jej nie zniszczyły. To pozwala zaoszczędzić koszt kampanii marketingowej. Im więcej nasza broszura jest w stanie wytrzymać, tym lepszą inwestycją jest jej wydruk.