Jakie gadżety reklamowe wybrać do promowania firmy?

W dobie internetu właściwie każda firma może dotrzeć do potencjalnych klientów. Wystarczy kilka postów w mediach społecznościowych. Coraz częściej jest stosowana też reklama na Youtube, która umożliwia prezentację produktu w formie video.

Wszystko to sprawia, że konkurencja jest coraz większa, a markom ciężko jest zaprezentować swój produkt w oryginalny sposób. Z tego powodu wiele z nich wraca do tradycyjnych metod, na przykład takich jak gadżety reklamowe. Te bowiem, jeśli są tylko rozdawane w odpowiedni sposób, dają możliwość zakorzenienia konkretnego brandu w umysłach klientów. Dla firm nie ma nic lepszego, niż szansa na bycie zapamiętanym.

Do wyboru jest wiele gadżetów reklamowych, a każde z nich są dopasowane do nieco innego typu odbiorcy. Firmy, które zwracają uwagę na targetowanie ich pod potrzeby konsumenta mają znacznie większe szanse na sukces niż te, które tego nie robią. Jakie więc gadżety reklamowe dzisiaj są najpopularniejsze ?

Kalendarze

Zacząć można od nieco staroświeckiej formy marketingu, jaką są tradycyjne kalendarze. Swoją złotą erę przeżywały na początku XX wieku. W odróżnieniu od czasów obecnych, wtedy każdy darmowy przedmiot wręczony klientowi w promocji wzbudzał jego ogromne zadowolenie. Do dziś kalendarze świetnie sprawdzają się w przypadku osób starszych, które uwielbiają dekorować nimi mieszkanie. Dzielą się one na kilka rodzajów w sensie marketingowym. Jedne posiadają tylko subtelne logo reklamującej się firmy gdzieś w dolnym roku. Inne zaś – wydawane w formie albumów ze zdjęciami śmiało prezentują ofertę danej firmy. Oba typy reklam są skuteczne, ale powinny być rozsądnie dobierane.

Długopisy

Długopisy to kolejny gadżet, który najlepszy okres przeżywał kilkanaście lat temu. Nieduży gadżet, łatwy do wręczenia marketerowi, czy sprzedawcy. Ten z kolei ma za zadanie przekazać go klientowi jako drobny upominek oraz koniecznie podpisywać nim wszystkie ważne umowy. To podstawowy element marketingu, z którego korzystają nie tylko firmy, ale też organizacje pozarządowe i samorządy.

Pamięć USB

Stosunkowo najmłodszy gadżet, który jest z nami od kilku lat. Na rynku istnieje wiele hurtowni rozprowadzających tego typu akcesoria. W odróżnieniu od dwóch poprzednich – są elektroniczne, nowoczesne i skierowane do nieco młodszego odbiorcy. Posiadając takie urządzenia firma buduje wizerunek nadążającej za aktualnymi trendami. Są nie tylko ładne, ale też użyteczne. Umożliwiają na przykład nagranie materiałów reklamowych przed dystrybucją do klientów.