Email marketing w sklepie internetowym

Niewątpliwie email marketing należy do najlepszej możliwej reklamy w internecie. A dlaczego tak się dzieje? Przyjrzymy się temu w dalszej części artykułu.

WIĘKSZA BAZA KLIENTÓW GWARANTUJE WIĘKSZY ZYSK

Dzięki email marketingowi sklep sprawia wrażenie, iż dba o swojego klienta, a pozytywna relacja z klientem należy do najważniejszych czynników gwarantujących efektywną sprzedaż. Pamiętać jednak należy, by nie nadużywać danych podawanych przez klienta w trakcie rejestracji i koniecznie pozyskać od niego zgodę na ich wykorzystanie.

PERSONALIZACJA TO GWARANCJA SUKCESU

Personalizacja jest niewątpliwie jednym z czynników gwarantujących odniesienie sukcesu sklepu. Chodzi tu o dostarczanie konkretnemu klientowi, w odpowiednim czasie, oferty stworzonej specjalnie dla niego, a więc konieczne jest prowadzenie obserwacji konsumentów, zbieranie danych, dzięki czemu personalizacja, głównie w email marketingu, będzie możliwa i trafna.

Personalizacja to nie tylko wysyłanie konsumentowi konkretnej oferty, ale także… wymienianie jego imienia, dzięki czemu korespondencja nabierze osobistego charakteru. To często gwarantuje sukces danej kampanii.

INWESTYCJE

Działalność sklepu internetowego podparta odpowiednimi zabiegami marketingowymi przyczynia się do sukcesu. Inwestycje w reklamę, promocję, marketing zwracają się z nawiązką. To właśnie dzięki takim działaniom potencjalny konsument dowie się o waszym istnieniu.

WNIOSKI KOŃCOWE

Dzięki email marketingowi lokalizujemy konsumenta, poprzez geograficzną segmentację, jednak w dalszym ciągu jest to niedopracowana kwestia we współczesnym marketingu. Przykładowo, w e-handlu jest pod tym względem dużo lepiej, ponieważ klient przeważnie jest odsyłany od razu na stronę produktu, który przykuł jego uwagę. A tu już droga do zakupu jest niezwykle łatwa. Jedno, dwa kliknięcia myszką, dotyk palcem i po zakupie. Przede wszystkim chodzi tutaj o przygotowanie trafnej oferty i… wracamy do punktu wyjścia: przygotowanie trafnej oferty jest możliwe właśnie dzięki email marketingowi. Na tej płaszczyźnie nie ma sobie równych.