marketing

Szybko rozwijające się technologię popchnęły w wiele branż. Jeszcze kilkanaście lat temu nikt nie spodziewał się, że będzie mógł zrobić zakupy do domu nawet się z niego nie ruszając. Taka wizja kiedyś mogła wydawać się jedynie czymś pokroju ,,szklanych domów’’. Dziś jednak wiemy, że taka inicjatywa nieraz uratowała nam życie. Wiele osób przerzuciło również swoją pracę do szybko rozwijającej się branży online. W ten sposób obecnie w sieci działa wiele stron i serwisów. Do ich prawidłowo działania – skuteczny marketing to podstawa. Co należy wiedzieć o marketingu w internecie? Czym jest SEO, PPC i SEM? Przekonajmy się!

Przeczytaj też: https://www.ipo.pl/marketing-w-internecie-dla-zielonych/ 

Podstawy marketingu w internecie – SEO, PPC i SEM

Na początek należy wspomnieć, że jeśli chcemy, aby nasze wyniki były znaczące i trwałe, to powinniśmy powierzyć takie działania specjalistom. Na rynku istnieje obecne sporo dobrych agencji marketingowych czy też agencji specjalizujących się w pozycjonowaniu stron. 

Marketing w internecie można sprowadzić do jednego prostego równania:

SEO + PPC = SEM

gdzie:

  • SEO – Search Engine Optimization, czyli optymalizacja strony pod kontem wyszukiwarek internetowych (bezpłatnych wyników),
  • PPR – to Pay Per Click, czyli sposób rozliczenia za płatną reklamę w sieci,
  • SEM – Search Engine Marketing. Taką nazwę noszą wszystkie działania marketingowe prowadzone w wyszukiwarkach.

Mówiąc innymi słowami marketing w internecie sprowadza się do wykorzystania narzędzi bezpłatnych (czyli SEO) oraz narzędzi płatnych (czyli reklam, najczęściej Google AdWords).

Marketing w internecie – SEO

Agencja SEO rozpocznie swoje działania od audytu SEO. Sprawdzi w ten sposób w jakiej formie trzyma się nasza witryna. Przyjrzy się jej strukturze, a także zawartości i doborze słów kluczowych. Wyniki audytu SEO zawarte są w raporcie razem ze wskazówkami i rekomendacjami działania od profesjonalistów. Raport będzie niejako drogowskazem, co należy poprawić lub zmienić, aby dana witryna była bardziej widoczna i lepsza dla klientów.

Optymalizacja strony prowadzi do dostosowania witryny, w ten sposób, aby linki do niej pojawiały się na pierwszych stronach wyników wyszukiwania Google. Strona po optymalizacji będzie responsywna, będzie zawierała wartościową treść i posiadała dobre zaplecze linków.

PPR i Google AdWords – marketing w sieci

W świecie wyszukiwarek internetowych  pierwsze karty rozdaje potężna witryna Google. Właśnie dlatego decydując się na reklamę w Google to najprawdopodobniej nasz wybór padnie na Google Ads. Google AdWords to inaczej linki sponsorowane. Płatne linki ulokowane są w wyznaczonych do tego miejscach( najczęściej nad bezpłatnymi linkami, w górnej części wyszukiwarki).

Powiązane są ze słowami kluczowymi. Jeśli chodzi o płatności , to należy pamiętać, że przy Google AdWords wykorzystywana jest metoda rozliczenia PPR, czyli Pay Per Click. Oznacza to, że nie wykładasz pieniędzy z góry. Płacisz wyszukiwarce jedynie po tym, jak użytkownik kliknie w twój link reklamowy.

Zobacz też: http://www.legano.pl/content-marketing-czym-jest-i-jak-dziala-w-biznesie/