Strony internetowe na stałe zagościły w naszym życiu. Posiadanie własnej witryny jeszcze kilka lat temu było domeną dużych korporacji, instytucji finansowych i spółek technologicznych, dziś bez własnej sieciowej wizytówki nie może się obyć żadna branża. Spróbujemy podpowiedzieć, na co warto zwrócić uwagę przed zleceniem realizacji strony internetowej.
Warto mądrze inwestować
Oferta rynkowa jest bardzo bogata. Jesteśmy kuszeni propozycjami samodzielnego stworzenia strony przy wykorzystaniu ogólnodostępnych szablonów, które — przynajmniej w teorii — nie wymagają posiadania żadnych umiejętności, możemy skorzystać z atrakcyjnych cenowo ofert obecnych na portalach ogłoszeniowych lub zlecić wykonanie strony zaprzyjaźnionemu pasjonatowi. Co łączy powyższe możliwości? Niski koszt i w druzgocącą przeważającej mierze całkowity brak efektywności. Uniwersalne rozwiązania giną w natłoku innych, bliźniaczo podobnych, ograniczona funkcjonalność sprawia trudności nie tylko właścicielowi strony, ale przede wszystkim użytkownikom. Brak optymalizacji boleśnie odbija się na wynikach pozycjonowania. Jak zatem uniknąć błędów i dokonać właściwego wyboru?
Przygotowanie efektywnej strony internetowej przede wszystkim powinno być poprzedzone dokładną analizą własnych potrzeb, oczekiwań oraz możliwości. Warto odpowiedzieć sobie na pytania o to, jakie zadania postawimy przed witryną. Czy ma to być jedynie wizytówka skrótowo opisująca firmę i jej ofertę, czy też strona stanie się kanałem interakcji z odbiorcami, oferując na przykład zakup produktów i rezerwację usług? Ważne jest także to, jak często zamierzamy zmieniać treść strony, dodawać lub usuwać kolejne jej elementy. Czy wystarczy nam kontakt w postaci prezentacji numeru telefonu, czy też zdecydujemy się na implementację narzędzi umożliwiających tekstową lub głosową łączność z konsultantami? Jak połączymy stronę z innymi narzędziami marketingowymi? Brzmi skomplikowanie? Niestety to dopiero wierzchołek góry lodowej. Kluczem do sukcesu w niełatwym procesie realizacji własnej strony staje się dobór odpowiedniego partnera, który nie tylko zapewni wysoki poziom techniczny, ale też będzie dysponował odpowiednią wiedzą i doświadczeniem. Tylko taki zespół cech pozwoli na dobranie najlepszych i najbardziej odpowiednich metod oraz technologii.
Zaufaj profesjonalistom
Współczesne strony internetowe to zdecydowanie więcej niż jedynie zbiór grafik, tekstów i zdjęć. Aspekt wizualny jest oczywiście bardzo ważny, przyciąga przecież odbiorcę i często decyduje o tym, czy zagości on na dłużej, jednak prawdziwa moc witryn ukryta jest głębiej. Niezauważalne na pierwszy rzut oka procesy optymalizacyjne sprawiają, że strona działa zdecydowanie sprawniej, jest też lepiej postrzegana przez mechanizmy wyszukiwarek internetowych, co daje realną szansę dotarcia do znacznie szerszej grupy odbiorców. Właściwie wykonana witryna poprawnie wyświetla się na smartfonach, a to właśnie te urządzenia już dziś generują większą część ruchu internetowego.
Rozwiązania internetowe to nie tylko witryny, ale też dedykowane aplikacje. O tym, jak szerokie spektrum funkcjonalności mogą one oferować przekonamy się dzięki ofercie firmy AKANZA. Lider nowoczesnych rozwiązań technologicznych oferuje swoim klientom pełne wsparcie — od pomysłu, aż po wdrożenie. To także doskonały przykład zaufanego partnera, który skutecznie wspiera nawet najtrudniejsze projekty.