Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie stron internetowych to usługa, którą oferuje coraz większa ilość firm oraz agencji marketingowych. Ciężko jest się temu dziwić, ponieważ aby wyróżnić się na tle konkurencji w internecie, trzeba działać, a wysokie pozycje na konkretne frazy rzadko kiedy przychodzą same. Jeśli chcesz dotrzeć ze swoimi produktami lub usługami do konkretnej grupy odbiorców np. mieszkańców danego miasta, a nawet osiedla to powinno Cię zainteresować pozycjonowanie lokalne. Czym jest pozycjonowanie lokalne? Kiedy warto zdecydować się na tego typu usługę? Podpowiadamy.

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie stron, czyli SEO można podzielić na dwa rodzaje: lokalne oraz globalne. Jeśli chodzi o pozycjonowanie lokalne, to polega ono na tym, że pozycjoner skupia się na tym, aby dana strona była wysoko w wyszukiwarce na frazy związane z lokalizacją. Dobrym przykładem są frazy takie jak np. „fryzjer Warszawa” czy „kwiaciarnia Wola”. Wyszukiwarka Google w ostatnich latach kładzie duży nacisk na to, aby użytkownicy otrzymywali spersonalizowane wyniki wyszukiwania dopasowane do ich lokalizacji.

Algorytm sprawdza oraz analizuje frazy kluczowe pod kątem ich dopasowania do zapytań lokalnych. Na koniec w wyszukiwarce pokazują się nam najtrafniejsze pod względem położenia wyniki. Oznacza to, że jeśli np. jesteś w Warszawie i szukasz w Google fryzjera, to na początku wyszukiwarka pokaże Ci fryzjerów znajdujących się w Warszawie, a nie np. w Gdańsku. Podobna sytuacja tyczy się wszystkich użytkowników niezależnie od miasta i osiedla.

Kiedy warto pozycjonować lokalnie?

Pozycjonowanie lokalne https://efectownia.pl/pozycjonowanie-lokalne/ to idealne rozwiązanie dla osób/firm, które działają tylko na ograniczonym terenie i nie potrzebują, aby ich strona była widoczna dla osób z drugiego końca Polski. Jeśli działasz tylko w jednym województwie, gminie, mieście czy nawet osiedlu to pozycjonowanie lokalne pomoże Ci wyróżnić się na tle konkurencji i dotrzeć do potencjalnej grupy odbiorców. Osoby, które szukają konkretnego produktu lub też usługi w Twojej okolicy trafią właśnie na Twoją stronę i to u Ciebie, zostawią swoje pieniądze.

Dzięki pozycjonowaniu lokalnemu możesz dotrzeć do tych osób, do których rzeczywiście chcesz dotrzeć. To o czym warto wspomnieć to fakt, że frazy lokalne są mniej konkurencyjne i łatwiej jest zdobyć wysokie wyniki w wyszukiwarce w krótkim czasie. Koszty pozycjonowania lokalnego mogą także być bardziej przyjazne dla portfela niż te, które tyczą się pozycjonowania globalnego.

Komu zlecić pozycjonowanie lokalne?

Aby pozycjonowanie lokalne przyniosło pożądane rezultaty, należy zlecić je profesjonalnej agencji. Osoby, które mają doświadczenie w tego typu działaniach, będą wiedziały jak skutecznie wypozycjonować witrynę na frazy lokalne. Warto skorzystać z oferty efectownia.pl, czyli agencji marketingowej, która indywidualnie podchodzi do każdej osoby i jest zaangażowana w działania dla swoich klientów. Korzystając z takiej usługi, nie musisz przejmować się tym, że Twoja strona będzie niewidoczna dla osób, które mogłyby stać się Twoimi klientami.