E-marketing, czy to się opłaca?

Marketing w każdej formie jest jedną z kluczowych aktywności firmy. Niezależnie od jej wielkości i branży, w jakiej działa. To dziedzina, która ewoluuje, podążając za potrzebami rynku. Ogromna popularność mediów społecznościowych sprawiła, że każda licząca się agencja interaktywna postawiła w ostatnich latach również na marketing cyfrowy.

Tradycja vs nowoczesność

Zasada jest prosta, działania marketingowe powinny odbywać się tam, gdzie są potencjalni klienci. Jeśli pochłonęła ich wirtualna rzeczywistość, trzeba do niej wejść z promocją swoich towarów oraz usług. Marketing cyfrowy rośnie w siłę, ponieważ celuje w media elektroniczne. To one stają się źródłem informacji o produktach oraz usługach, jakie mamy do zaoferowania. Jest też atrakcyjną odpowiedzią na nieco powtarzalny i dość nudny content, jaki starają się przemycić kanały marketingu tradycyjnego. Nowoczesna agencja interaktywna zatrudnia osoby, które specjalizują się wyłącznie w działaniach, kierowanych do mediów elektronicznych. A to dopiero początek możliwości, jakie daje e-marketing.

Niższe koszty

Ukłony w stronę e-marketingu nie wynikają wyłącznie z chęci podążania za nowoczesnością. Kampanie cyfrowe, jakie opracowuje agencja interaktywna okazują się znacznie tańsze od tradycyjnych. Zwykle dla firm jednym z największych obciążeń są koszty marketingu i reklamy. Dla mniejszych podmiotów to niemalże bariera, nie do pokonania. Marketing, bazujący na pośrednictwie platform cyfrowych jest alternatywą o wiele mniej kosztowną. Paradoksalnie, mimo mniejszego nakładu funduszy jego zasięg jest znacznie większy. Co więcej, e-marketing gwarantuje większy zwrot zainwestowanych środków. Przy tradycyjnym marketingu dość długo trzeba czekać na wyniki kampanii reklamowej. Bywa, że dopiero po kilku tygodniach wiadomo, czy dany pomysł okazał się sukcesem, czy warto go nieco zmodyfikować. Tego dylematu nie ma w przypadku kampanii cyfrowych. W promocji on-line niemal od razu wiadomo, ile osób zobaczyło reklamę lub przeczytało konkretny wpis.

Ingerencja w treść

Kolejną zaletą e-marketingu jest łatwa modyfikacja treści, które adresujemy do klienta. Przy tradycyjnych metodach reklamowania się nie ma możliwości dokonywania zmian już po rozpoczęciu kampanii. W marketingu cyfrowym można zadziałać na bieżąco po to, aby jak najlepiej dopasować się do oczekiwań grupy docelowej. Agencja interaktywna nie jest skrępowana długoterminowymi umowami czy zatwierdzeniem ostatecznego kształtu kampanii. Przy tradycyjnych metodach działania trwają nawet, jeśli już wiadomo, że nie będą efektywne. Media elektroniczne bazują w dużej mierze na angażowaniu odbiorców, również poprzez dialog. W takim przypadku możliwość natychmiastowej odpowiedzi jest kluczowa dla stworzenia wartościowych relacji.

Dobrze zaplanowana kampania e-marketingowa to wiele korzyści. Strona internetowa, skrojona na miarę, blog z wartościowymi artykułami, interaktywny kanał w social media to sposoby, po które warto sięgać, jeśli chcemy zbudować swoją markę.