Branżą, w której najczęściej korzysta się z systemów CRM, jest e-handel. W rankingu Capttera znalazła się ona na pierwszym miejscu, wyprzedzając przy tym wyraźnie usługi biznesowe, technologiczne oraz finanse. To mocny sygnał wskazujący na to, że większą uwagę przy tworzeniu CRM-ów powinno się zwrócić na czynniki odgrywające szczególną rolę w sprzedaży internetowej. Edrone jest pierwszym i obecnie jedynym systemem CRM na świecie dedykowanym dla branży e-commerce. Jesteśmy zatem prekursorami nowej odsłony stosowanego już od wielu lat narzędzia do zarządzania relacjami z klientami.

Każdy e-sklep potrzebuje systemu CRM

Trudno sobie dzisiaj wyobrazić funkcjonowanie w branży e-commerce bez budowania pozytywnych relacji z klientami. Ich rosnące oczekiwania oraz coraz większe wymagania względem precyzyjnego dopasowania oferty do ich potrzeb zmuszają sprzedawców do poszukiwania nowych skutecznych rozwiązań wspomagających zarządzanie sprzedażą

W przestrzeni internetowych funkcjonują sklepy, które oferują nawet kilka tysięcy produktów i obsługują kilkudziesięciu klientów dziennie. Samodzielna ich obsługa jest niemożliwa, dlatego postanowiliśmy wesprzeć sprzedawców dedykowanym tylko dla nich systemem e-CRM, proponując automatyczną platformę e-commerce z wieloma dostępnymi funkcjonalnościami, jak Marketing Automation, Cross-selling i Up-selling, Customer Intelligence, a także ratowanie porzuconych koszyków.

Optymalne rozwiązanie dla sektora handlu internetowego

eCRM Edrone łączy w sobie wszystkie funkcjonalności, które dla e-commerce tworzą potężne narzędzie do obsługi klienta, personalizacji treści dla każdego z odbiorców, a także gromadzenia danych, pomagających w analizie zachowania klienta podczas procesu zakupowego. Wiele z nich jest oczywiście dostępnych w innych systemach CRM, żadne jednak stworzone do tej pory, nie posiada ich wszystkich. Edrone nadrabia więc zaległości innych platform, w których dostrzegliśmy braki i postanowiliśmy uzupełnić lukę na rynku.

Edrone w skrócie to pełna automatyzacja procesów sprzedażowych. System zbiera i analizuje dane o klientach oraz użytkownikach e-sklepu, przetwarza je i pozwala stworzyć ofertę indywidualną dla każdego klienta. Sprzedawcy mają świadomość, że znajomość grupy docelowej odgrywa kluczową rolę w świadczeniu usług online. Trzeba jednak wiedzieć, że zachowania poszczególnych klientów, jak też ich preferencje różnią się, co oznacza, że pomimo wspólnych cech, są indywidualnymi jednostkami, które poszukują innych produktów, zwracają uwagę na inne kwestie zarówno dotyczące zakupu, jak też poszczególnych produktów. Ważne jest zatem, aby na bieżąco monitorować zachowania każdego z nich, kierować w ich stronę komunikaty, które będą odpowiedzią na ich pytania, wątpliwości, problemy i preferencje.

Znamy swojego klienta

Zanim pierwszy sprzedawca skorzystał z naszej oferty systemu eCRM, poczyniliśmy mnóstwo działań ukierunkowanych na poznanie jego potrzeb i oczekiwań. To pozwoliło nam zaprojektować i stworzyć CRM, który byłby narzędziem łączącym funkcjonalności dostępne w innych systemach z tymi, których brakuje. Priorytetem było dla nas udoskonalenie tego, co już istnieje, by e-sprzedawca otrzymał kompleksowe wsparcie w jednym oprogramowaniu bez konieczności korzystania z kilku.

Te poprzedzające stworzenie Edrone działania utwierdziły nas w przekonaniu, iż sprzedawca powinien znać swojego klienta jak własną kieszeń, inaczej jego działania będą jak rzucanie do tarczy z zamkniętymi oczami. Jedną z podstawowych funkcji Edrone jest więc Customer Intelligence. System zbiera wszystkie informacje dotyczące produktów, którymi zainteresowany jest klient, jak też tych, które już kupił. To umożliwia tworzenie indywidualnego profilu każdego klienta, a nie tylko ogólnego profilu wszystkich klientów.

Customer Intelligence jest niezbędny do automatyzacji marketingu. Dla każdego klienta tworzony jest komunikat kierowany tylko do niego lub do określonej grupy użytkowników. Może być on wysyłany w momencie porzucenia koszyka lub też ponownego pojawienia się na stronie e-sklepu. Ponadto edrone doskonale sprawdzi się jako automatyczny doradca. Bazując na zakupionych już przez klienta produktach, zaproponuje mu inne będące ich uzupełnieniem, np. do skórzanej sofy poleci drewniany stolik kawowy lub dwa fotele z tej samej kolekcji.

To, czemu poświęciliśmy szczególnie dużo uwagi, to ratowanie porzuconych koszyków. W e-sklepach średnio porzucanych jest 70% koszyków, a zatem tylko w 30% przypadków zakupy kończą się zamówieniem i zapłatą. Edrone automatycznie wysyła komunikat z przypomnieniem, że klient opuścił koszyk, zachęcając tym samym do przemyślenia swojej decyzji i powrotu. Dodatkową motywacją w tym momencie może być propozycja darmowej przesyłki lub 20-procentowej zniżki.

Edrone jako pierwszy eCRM na świecie zaprojektowany i stworzony tylko dla branży e-commerce jest kompleksowym narzędziem zapewniającym pełną automatyzację marketingu w oparciu o gotowe scenariusze ukierunkowane na wzrost konwersji oraz sprzedaży. Rozwiązuje największe problemy e-sprzedawców, usprawnia komunikację z klientem i zwiększa tym samym skuteczność sprzedaży. To nie kolejny system CRM, natomiast pierwszy i jedyny eCRM.

Wejdź i przetestuj Edrone za darmo!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here