Na czym polega SEO lokalne

Pozycjonowanie to współcześnie jedna z najpopularniejszych form promowania swojej marki w Internecie. Nic w tym dziwnego, w końcu zasady marketingu od lat zmieniają się, a wiele z działań marketingowych przenosi się dziś do Internetu. Jak to mówią „nie ma Cię w Internecie – nie istniejesz” i faktycznie coś w tym jest. W zdobyciu widoczności i tym samym pozyskaniu potencjalnych klientów mogą właśnie pomóc działania SEO, których możliwości wykorzystuje dziś tysiące firm w całej Polsce, o różnym profilu działalności, stażu, renomy, czy wielkości. Mogą być to sklepy internetowe z rozbudowaną platformą e-commerce, ale również lokalni przedsiębiorcy. Zatrzymajmy się, więc przy tych drugich i omówmy, jakimi prawami rządzi się SEO lokalne i czym różni się od zwyczajnego pozycjonowania.

Ogólne założenia i działanie lokalnego SEO

Pozycjonowanie lokalne polecane jest przedsiębiorcom, których działalność nakierowana jest na lokalny rynek. Ich działalność może ograniczać się do województwa, miasta, czy nawet konkretnego regionu, dzielnicy. Pozycjonując stronę lokalnie, można zwiększyć swoją widoczność na założonym obszarze i móc wyświetlać się w wyszukiwarce osobom, szukającym usług lub produktów w swojej okolicy. Wszystko opiera się na algorytmie, dostosowującym wynik do określonego zapytania. Wyszukiwarki są już dziś na tyle inteligentne, że śledząc położenie użytkownika na podstawie jego urządzenia, są w stanie zaprezentować mu najbliżej znajdujące się firmy. Tego typu SEO jest dla lokalnych przedsiębiorców korzystne, że skuteczność jest tu o wiele większa poprzez lepsze dopasowanie do zapytania. Dziś lokalne pozycjonowanie to usługa popularnie oferowana przez agencje marketingowe takie jak https://efectownia.pl/.

Google Maps a lokalne SEO

Mogłoby się wydawać, że mapy Google to osobna usługa, niepowiązana w żaden sposób z SEO. Nic bardziej mylnego, a można wręcz powiedzieć, że każdy lokalny przedsiębiorca powinien obowiązkowo założyć profil w Google Moja Firma – usługi, która sprzężona jest z Google Maps. Każda firma zarejestrowana w usłudze Google Moja Firma otrzymuje własną wizytówkę w wyszukiwarce Google, a także w Google Maps, gdzie dodatkowym atutem jest oznaczenie firmy na mapie. Osoba wyszukująca usług w mapach może dzięki temu natrafić na firmę, która znajduje się w pobliżu jego lokalizacji. Przedsiębiorca mający swoją własną pinezkę zwiększa tym samym swoje szanse na pozyskanie klienta. Oczywiście założenie wizytówki nie wystarczy, a musi ona być jeszcze odpowiednio zoptymalizowana i posiadać niezbędne dla użytkownika informacje, do których należą przede wszystkim godziny i dni otwarcia, telefon kontaktowy, adres e-mail, link do strony internetowej i lokalizacja. Pomocne okazują się być również opinie innych użytkowników. Warto, więc dbać o swoich klientów, tak by po skorzystaniu z usług, czy produktów mogli oni odwdzięczyć się pięcioma gwiazdkami i miłymi słowami, pozostawionymi pod wizytówką Google.

Jak dobrać frazy kluczowe?

Jak wiadomo, o sukcesie w pozycjonowaniu w dużej mierze decyduje wybór odpowiednich fraz kluczowych. Muszą być przede wszystkim odpowiednio dopasowane do oferty firmy i również atrakcyjne pod kątem wyszukiwania. W lokalnym SEO muszą być one dodatkowo dostosowane pod kątem lokalizacji i działania firmy. Przykładowy stolarz, pracujący w Toruniu, świadczący swoje usługi na terenie tego miasta może posłużyć słowami kluczowymi takimi jak chociażby „stolarz Toruń”, „stolarnia Toruń”, „stolarz w Toruniu”, a także wybrać bardziej szczegółowe, opisujące usługi, jak np. „meble na zamówienie Toruń”, „kuchnia na wymiar Toruń” itp. Sama strona internetowa (jak np. treści, nagłówki, czy meta znaczniki) muszą być zoptymalizowane pod wybrane frazy kluczowe. W wybraniu najkorzystniejszych dla lokalnego SEO fraz kluczowych, jak i również późniejszych działaniach może pomóc profesjonalna agencja https://efectownia.pl/, która swoim klientom zdobyć szczyty wyszukiwarki.