Kolorystyka na stronie internetowej

Kolory w każdej formie wzbudzają w nas emocje. Budują zaufanie, powodują zadowolenie czy nawet niepokój. Doskonale wiedzą o tym specjaliści zajmujący się projektowaniem stron internetowych. Wybór kolorów na stronę firmową jest jedną z ważniejszych decyzji w fazie projektowania. Przedstawimy dzisiaj jakie znaczenie mają poszczególne kolory używane podczas projektowania stron internetowych.

Niebieski

Kolor niebieski jest bardzo często używany zarówno w przypadku stron internetowych, jak i mediów społecznościowych. Dlaczego? Wynika to z faktu, że niebieski wzbudza zaufanie i świadczy o rzetelności oraz stateczności. Marki takie jak IBM, Dell czy Hewlett-Packard wykorzystują niebieski na swoich stronach. Podobnie jest w przypadku producentów samochodów takich jak Volkswagen, Ford czy Peugeot. Zaufanie i bezpieczeństwo ma przecież kluczowe znaczenie zarówno w motoryzacji, jak i technologii.

Czerwony

Czerwony to przede wszystkim emocje. Dlatego ten kolor jest wykorzystywany przez restauracje, producentów żywności czy chociażby firmy produkujące zabawki dla dzieci. Dosyć często możemy spotkać się z kolorem czerwonym w przypadku oferowania różnych promocji. Dzięki temu oferta wzbudza nasze emocje. Wykorzystując kolor czerwony, producenci tacy jak Coca-Cola, McDonald’s czy KFC chcą wzbudzić w nas chęć do działania, czyli zakupu.

Zielony

Zielony nierozerwalnie kojarzy się z ekologią i naturą. Odcienie tego koloru wywołują spokój oraz opanowanie. Są także łączone z rozwojem oraz zdrowiem, dlatego sporo fundacji oraz organizacji posiada strony internetowe w tej właśnie kolorystyce. Zielony jest także kojarzony z przyjaznymi usługami o wysokiej jakości.

Żółty i pomarańczowy

Te dwa kolory oznaczają przede wszystkim optymizm oraz ciepło. Mają za zadanie pobudzić nas do zastanowienia, które powinno przerodzić się w chęć zakupu. Wedle badań kolor żółty najszybciej i najmocniej przyciąga naszą uwagę, dlatego też znaki ostrzegawcze mają żółte tło. Kolor ten pobudza pracę ludzkiego umysłu, stymulując układ nerwowy. Oddziałuje zatem na naszą kreatywność. Stąd zapewne zastosowanie tego typu kolorystyki chociażby na stronie agencji reklamowej Studiokreacja.

Fioletowy

Kolor fioletowy kojarzony jest przede wszystkim z luksusem i wiedzą. Barwa ta wzbudza także respekt. Fioletowe poszycia mebli, zasłony czy insygnia królewskie oznaczają wysoką rangę. Kolor ten stosują firmy, które chcą być odbierane jako wyjątkowe i luksusowe. Co ciekawe kolor fioletowy jest często stosowany przez producentów czekolady.

Biały

Biały to przede wszystkim czystość, neutralny charakter i prostota. A przecież to właśnie w prostocie tkwi siła. Kolor biały kojarzy się także z kreatywnością. Oznacza pustą kartkę, która jest punktem wyjścia do dalszej pracy i wzbudza w nas chęć zapełnienia tej wolnej przestrzeni. Prostota i bogactwo możliwości – taki był cel marketingowców firmy Apple, tworzących urządzenia w białej kolorystyce.

Czarny

Czarny kolor jest dosyć często wykorzystywany na stronach internetowych. Dlatego też można przypisywać mu wiele znaczeń. Niemniej jednak zawsze symbolizuje on klasę, tradycję i elegancję. Czarna kolorystyka dominująca w logo marek takich jak Chanel, Karl Lagerfeld czy Yves Saint Laurent ma kojarzyć się z ekskluzywną odzieżą z wyższej półki.

Jeżeli chcecie dowiedzieć się czegoś więcej na temat doboru kolorystyki dla stron www, wystarczy, że klikniecie na frazę strony internetowe Leszno. Przekonacie się, że Wasza firma również może oddziaływać na potencjalnych Klientów za pomocą odpowiednio dobranej kolorystyki.