Jak zbudować listę odbiorców i gdzie zbierać dane?

Zbudowanie listy odbiorców i pozyskiwanie danych to niezwykle istotne zabiegi w procesie promowania i marketingu w internecie. Przyjrzyjmy się więc, w jaki sposób i skąd takie informacje uzyskać.

GDZIE POZYSKAĆ ADRESY EMAIL

* Własna strona internetowa. Najprościej poprzez formularz kontaktowy, także ten w formie pop-up zachęcający klienta do zapisania się do newslettera, np. w celu otrzymania zniżki na produkty.

* Komunikowanie się z klientem. Chodzi tu głównie, w przypadku, np. sklepów internetowych, o maile dotyczące transakcji, podpisy pod mailami (w turystyce, hotelarstwie).

* Social Media – np. aplikacje na Facebooku, które podczas instalacji wymagają podania danych, konkursy

* Inne działania, czyli subskrypcje, webinaria, wysyłanie raportów (odbiorca musi podać dane, by je odczytać)

JAK POZYSKIWAĆ ADRESY EMAIL W E-COMMERCE?

* Wykorzystywanie pop-upów. Świetnie sprawdzą się w przypadku, kiedy zauważyłeś, że w Twoim sklepie internetowym pojawia się coraz więcej obserwatorów. Watro wtedy zainteresować ich wpisywaniem się na listę mailingową. Można to zrobić poprzez wyświetlanie pop-upu każdemu odwiedzającemu, jednak ważne, by nie było to nachalne. W takim pop-upie dobrze poinformować klienta o zniżkach dla osób wpisujących się do newslettera.

Pamiętaj, by w pop-upie zawsze informować potencjalnych klientów o następujących kwestiach:

– zniżkach przysługujących osobom subskrybującym stronę,
– pierwszeństwie w informowaniu o promocjach, nowych ofertach,
– rabacie na pierwsze zakupy,
– ofertach dobieranych do indywidualnych potrzeb klientów,
– częstotliwości nadawanych przesyłek.

* Utwórz na swojej stronie internetowej formularz.

Jeżeli na stronie głównej Twojego sklepu prezentujesz aktualną produktową ofertę w formie slidera, bardzo dobrym pomysłem będzie zamienienie jednego ze slajdów na formularz zapisu do newslettera.

Jeśli chcesz, by rzucał się on w oczy najlepiej, co oczywiste, użyj wyrazistego koloru tła, zastosuj dużą czcionkę (koniecznie w innym kolorze niż ten, który używany jest zwykle na stronie) i zainteresuj klienta rabatem, wyróżniając go we wspomniany wcześniej sposób.

A teraz, kiedy opanowałeś teorię, zastosuj ją w praktyce.