Influencer marketing – dla kogo, a dla kogo nie?

Różne są sposoby promocji w Internecie. Niektóre z nich wymagają szerokich nakładów finansowych, inne wręcz przeciwnie. Jak szeroki i długi Internet, tak i wielka jest rzesza osób, które szukają nowych pomysłów na promocję. Warto więc zastanowić się nad takim rozwiązaniem, jakim jest influencer marketing.

Czym jest influencer marketing?

            Jest to termin zaczerpnięty z języka angielskiego, a jej pierwszy człon oznacza osobę wpływową, osobę kształtującą opinię publiczną osobę, która jest znana, lubiana, a z pewnością rozpoznawalna. Marketing to działania skierowane na rynek, czyli klienta, a więc wszystko to, co ma za zadanie sprzedać. Influencer marketing jest więc działem marketingu, który zajmuje się promocją produktu lub usługi przy pomocy i wykorzystaniu usług osób trzecich, właśnie owych wpływowych…

Czym charakteryzuje się influencer?

            Jaki zatem powinien być wpływowy człowiek internetu? Znany na poziomie, na którym nam zależy, czyli niekoniecznie ogólnonarodowym, jednak z pewnością wśród osób, które stanowią naszą grupę docelową. To również osoba niejednorodna, a z pewnością nie nudna. To ktoś, kto swoją osobą przyciągnie klientów, kto przekona do danych racji i wpłynie na ich podświadomość. Influencer nie jest więc prostym chwytem marketingowym i dlatego nie nadaje się w każdej sytuacji. Kto nim może być? Bloger, vloger, youtuber, internetowy lub telewizyjny celebryta. Gwiazda.

Dla kogo tak?

            Influencer marketing może być polecany przede wszystkim przy szeroko zakrojonej kampanii marketingowej, która ma dotrzeć do jak największej liczby osób oraz wówczas, gdy nasz produkt ma być produktem o ogólnokrajowym znaczeniu. Lokalne produkty do drobnych klientów również mogą być lepiej zareklamowane w ten sposób, jednak nie musi wiązać się to z zarobkiem.

            Nowe formy marketingu internetowego opanowały świat i dziś nie powinniśmy się już im dziwić, a jedynie wykorzystywać, aby nasze firmy rozwijały się lepiej.