Etykiety – dostępne rodzaje

Trudno znaleźć dowolny produkt konsumpcyjny, na którym nie zobaczymy żadnej etykiety. To właśnie na nich możemy znaleźć pożyteczne informacje, które zniechęcą lub zachęcą nas do zakupu konkretnego produktu. Etykiet, podobnie jak rodzajów opakowań i produktów, jest bardzo wiele. Czytaj dalej i dowiedz się, z jakimi etykietami możesz mieć styczność na co dzień.

Etykiety stanowią użyteczne źródło informacji dla konsumentów, ponieważ mogą oni zapoznać się z dowolnym produktem przed jego zakupem. W związku z tym stanowią również pole do popisu dla copywriterów i marketingowców, ponieważ można na nich dobrać przekaz reklamowy w taki sposób, aby zachęcić potencjalnego konsumenta do zakupu danego produktu. Etykiety bardzo często są tworzone na zamówienie firm, a jedną z drukarni, która specjalizuje się w ich tworzeniu, jest drukarnia Unilogo, która współpracuje z wieloma producentami od wielu lat.

Co warto wiedzieć o etykietach?

We współczesnym świecie, który kładzie olbrzymi nacisk na konsumpcję, co chwile wymyśla się nowe produkty, aby stworzyć potrzebę posiadania lub po prostu nakłonić do kupna. Wszelkie działania marketingowe, które mają doprowadzić do sprzedaży konkretnego produktu, mogą być realizowane m.in. na etykietach i opakowaniach różnego rodzaju produktów.

Etykiety, zwane również potocznie ilustracjami, znakami firmowymi czy metkami, znajdują się na praktycznie każdym produkcie konsumpcyjnym. Jednymi z najczęściej stosowanych etykiet są etykiety samoprzylepne. Można znaleźć je np. na opakowaniach ulubionego napoju czy farby.

Etykiety – wykonanie

Etykiety samoprzylepne są drukowane na materiałach samoprzylepnych. W większości przypadków producenci do ich wytworzenia wykorzystują powszechne materiały o nieco zmodyfikowanych właściwościach. Najczęstszą bazą do stworzenia etykiety samoprzylepnej jest papier samoprzylepny lub specjalny rodzaj folii, który sprawdzi się do stworzenia etykiety dla konkretnego produktu.

W przypadku etykiet samoprzylepnych podłoże drukowe jest najczęściej pokrywane warstwami kleju od strony przylepianej do przedmiotu etykietowanego. Etykiety od profesjonalnych drukarni, zawierają specjalne warstwy zabezpieczające, dzięki którym możliwe jest swobodne transportowanie oraz przechowywanie ich przed naklejeniem na produkty. Dopiero po usunięciu ochronnej warstwy, etykiety można swobodnie naklejać.