Czym jest dropshipping i dlaczego warto się tym zainteresować?

Internet jest pełen „skutecznych” pomysłów na biznes, czyli porad, w jaki sposób – szybko i najlepiej bez wychodzenia z domu – zarobić fortunę w miesiąc. Każdy z pewnym obyciem w sieci wie jednak, że cudów nie ma, a tego typu metody bazują przeważnie na mniej lub bardziej poważnych przekrętach. Lepszym sposobem na powiększenie zysków jest skorzystanie z przeróżnych możliwości dodatkowych. Warto wypróbować na przykład korzyści płynące z dropshippingu.

Opcja ta będzie idealna dla osób prowadzących sklep internetowy lub planujących otwarcie takowego. Dropshipping pokrótce można scharakteryzować jako tzw. model logistyczny sprzedaży. Sklep internetowy wyszukuje sobie dostawcę towaru odpowiadającego swojej branży, czyli hurtownię zainteresowaną taką formą współpracy. Opisany układ jest opłacalny dla obojga partnerów, bo zwalnia ich z części obowiązków. Żeby zacząć, wystarczy określić zakres działalności, wybrać partnera i rozpocząć działania marketingowe w celu pozyskania klientów. Wszystkie zamówienia zbiera się i przekazuje do hurtowni, która odpowiada za wysyłkę, nie musząc martwić się o pozostałe sprawy.

Ponieważ ten model jest jeszcze dość młody, zwłaszcza w naszym kraju, ilość potencjalnych partnerów jest ograniczona. Znalezienie hurtowni z interesującym nas towarem może zająć trochę czasu. Z odpowiednią podpisuje się umowę i doprecyzowuje kwestie cen (w końcu chodzi o opłacalność). Dostawcy umożliwiający współpracę na zasadzie dropshippingu prowadzą internetowe bazy towarów, więc można je dość łatwo „przenieść” do swojego sklepu. Gdy już wszystko zostanie dopięte na ostatni guzik, przechodzi się do meritum. Klienci zamawiają towary, wpłacają do nas pieniądze, my zbieramy wpłaty i określoną sumę przekazujemy na konto hurtowni. Wysyłka do klienta wykonywana jest już przez dostawcę, więc omija nas sporo pracy (ten czas możemy przeznaczyć na działania marketingowe).

Główny zysk w tej formie współpracy gwarantowany jest przez marżę z każdego sprzedanego produktu, na pewno można też założyć, że zaoszczędzony czas związany z przygotowywaniem wysyłki również jest wartościowy. Jak na razie, ten rodzaj układu jest oceniany wyjątkowo pozytywnie, jedyną niedogodnością może być uzależnienie swojego sukcesu od jakości działania dostawcy – niektórzy więc radzą „bawić się” w dropshipping tylko na początku swojej przygody z handlem przez internet.