Czas na SEO

Jedną z najistotniejszych kwestii związanych z możliwością osiągania zysków ze sprzedaży jest odpowiednia reklama i promocja marki – pośrednie i bezpośrednie pozyskiwanie klientów. Tak jak w handlu prowadzonym oko w oko z rzeczywistym klientem, tak też w przypadku sklepów internetowych wykorzystywanych jest wiele metod przekonywania ludzi, że to właśnie tutaj warto coś kupić.

Internetowe prawa marketingu
Sklepy internetowe pozostają w dalszym ciągu stronami i pod względem pozycjonowania i optymalizacji traktuje się je bardzo podobnie. Ponieważ jednak mają stanowić źródło zarobku, inwestycja w ich wysoką pozycję staje się o wiele bardziej istotna. Większość właścicieli sklepów decyduje się na współpracę ze specjalistami od SEO, chcąc zapewnić sobie dobry start. Nawiązując taką współpracę, ponosi się pewne koszty początkowe, które jednak zwracają się w miarę polepszania pozycji sklepu. Tempo zwrotu inwestycji zależy od asortymentu, wygody korzystania ze sklepu i licznych innych aspektów, na które mamy duży wpływ.

Bez wkładu i pracy nie ma kołaczy
Może zabrzmi to brutalnie, ale obecny „rynek internetowy” wymusza znaczny nakład finansowy dla każdego nowego właściciela sklepu, który poważnie myśli o pozostaniu w tej branży. Konkurencja jest tak duża (i stale rośnie), że tylko skuteczne wykorzystanie narzędzi dostępnych dla SEO pozwala na lepsze zaprezentowanie się potencjalnym klientom. Do tego sytuacja stale się zmienia, pojawiają się nowe metody i nowe trendy, więc trzeba stale trzymać rękę na pulsie. Dla początkującego e-handlowca na pewno jest to odrobinę przerażające. Nie trzeba się jednak bać, bo w każdym z istotnych aspektów może nas ktoś wyręczyć.

Pozycja namierzona – ustalona – utrzymana!
Po nawiązaniu współpracy z prywatnym specjalistą bądź firmą na pewno zostaną podjęte kroki takie jak:

– Optymalizacja witryny sklepu – to właśnie o tym mówi się używając skrótowca SEO. Strona zostanie zoptymalizowana (a dokładnie jej kod html) w celu jak najlepszego rejestrowania przez roboty wyszukiwarek. W tym punkcie mieści się też tworzenie opisów do katalogów, licznych hiperłączy, odsyłaczy i usuwanie zbędnych śmieci z treści strony.

– Pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania – sklep zostanie wypromowany tak, by po wpisaniu jednej z pasujących fraz w pole wyszukiwarki jego adres został wyświetlony w pierwszej dziesiątce (piętnastce, dwudziestce – najlepiej na pierwszej stronie) zwracanych wyników.

– Tworzenie „długiego ogona” – to bardzo proste, sklep pozycjonowany jest pod ścisłe frazy określające nazwy produktów dostępnych w asortymencie. Wraz z punktem wyżej sprawdza się to doskonale i przynosi szybko widoczne efekty.

Dla najbardziej niecierpliwych pozostają droższe opcje, na przykład płatne reklamy w wyjątkowo widocznych miejscach. Przy odpowiednim nakładzie finansowym ta metoda zwraca najszybsze rezultaty, ale to samo, tylko wolniej, osiągnąć można przy stosowaniu opisanych wyżej kroków.